Nasveti za varno vožnjo izposojenega vozila

Posebne dimenzije tovornih vozil

Mnoge naše stranke, ki si izposodijo kombi, niso profesionalni vozniki kombijev. To običajno niti ni velika težava, seveda če so kombiji kolikor toliko “običajni”. Zato vam bodo tukaj zbrani nasveti za varno vožnjo tovornega kombija v pomoč in oporo.

Vendar smo pri raziskavi trga ugotovili, da naši najemniki potrebujejo predvsem daljše ali pa višje različice tovornih vozil. Velikokrat je potrebno pripeljati kak material, ki je dolg okrog 4m, ali pa imamo opraviti z visokim tovorom okrog 2m. Tega seveda ni moč prevažati z najbolj pogostimi različicami kombijev, ki se uporabljajo pri najemodajalcih.

Zato smo mi naš fokus preusmerili ravno na to ciljno skupino, ki se srečajo z malo večjimi tovori. Seveda pa, če stranke želijo najeti kombi za potrebe lastne selitve, tudi takrat želijo prepeljati svoje stvari z čim manj “rundami”.

Tako imamo velikokrat situacijo, ko se amaterski vozniki (ta pojem ne uporabljamo v negativni konotaciji, temveč ciljamo samo na voznike, ki pač profesionalno ne vozijo kombija v svojem življenju) naenkrat srečajo z “ogromnim” vozilom.

Menimo, da kak nasvet o tem, na kaj biti pozoren pri upravljanju takega vozila, ni odveč.

Z večjim vozilom ste bolj okorni

Najprej se morate zavedati, da ste z večjim vozilom bolj okorni. Če si torej “privoščite” kakšno odvzemanje prednosti pri osebnih vozilih, si tega nikoli ne privoščite z enim od naših vozil. Z osebnim vozilom se res lahko “naenkrat” in hitro vrinete v vrsto v križišču, ker hkrati potrebujete majhen prostor, da se v kolono razvrstite. Zavedajte se, da ste sedaj daljši in da potrebujete najmanj prostor za dva avtomobila.

Bodite pozorni pri zavijanju

Če smo že pri dolžinah – pozorni bodite tudi pri zavijanju. Pri zavijanju morate imeti večji manevrski prostor, kot sicer pri osebnem avtomobilu. Zavijati morate pričeti kasneje, kot ste tega vajeni pri avtomobilu. Vedno spremljajte v stranskem ogledalu, kje se nahaja druga tretjina vašega vozila, da ne trčite v kakšno ograjo, betonske stolpiče, parkiran avtomobil ipd.

Parkiranje tovornega kombija je dodaten izziv

Posebno pozornost morate nameniti tudi parkiranju vozila. L4H3 izvedbe ponavadi ne morete parkirati v običajni “boks” zarisan na vozišču. Iščete torej večji parkirni prostor, če ste pa prisiljeni pustiti kombi na parkirišču, ki je prvinsko namenjeno parkiranju osebnih vozil, pa parkirajte vozilo vzratno. Namreč zadnji del kasona običajno gleda kar precej preko zadnjih koles, tako lahko zelo dobro izkoristite prostor, ki se nahaja za robniki, ki omejujejo parkirišče. Če vam torej okolica dopušča, parkirate vozilo vzratno vse dokler se zadnja kolesa ne dotaknejo robnika, kar potem običajno pomeni, da vam je uspelo parkirati tako, da je sprednji del vozila večinoma poravnan z ostalimi avtomobili in da torej preveč “ne štrli” iz vrste in s tem moti normalen pretok prometa po parkirišču.

Višina tovornega kombija – pozor predvsem pri povišanih vozilih

Tudi višina vozila mora biti vaša nenehna skrb. Vsi podvozi, skozi katere peljete, morajo biti za varen prehod visoki vsaj 2,8m, da slučajno ne “obtičite” v podvozu in poškodujete streho vozila. Različne izvedbe so visoke med 2,5 in 2,7m, tako da vsak podvoz res ni za vas med uporabo našega vozila.

Pozornost namenite tudi drugim oviram

Niso pa varljivi samo podvozi. Na višino morate biti ves čas pozorni tudi ob vseh nadstreških, pa tudi ko vozite ob stavbah, so lahko žlebovi ali pa napuščne strehe vaš “sovražnik”. Na to lahko zelo hitro pozabijo tudi izkušeni vozniki, saj, če je npr. stavba na vaši desni, in vi peljete tik ob njej (zaradi natovora ali iz kakršnihkoli razlogov želite že biti čim bližje stavbi), navidez pri vas ni nobene ovire. Pred vami ni ničesar, ničesar ne vidite tudi nad sabo, vendar v desnem kotu pa je recimo žleb, ki je nekoliko nižji od strehe in ga ne vidite niti v stranskem ogledalu, saj je nad vami (v ogledalu vidite samo desno stranico vozila, ne pa okolice nad vami) in ojoj-nesreča se lahko zgodi zelo hitro.

Seveda so vsa naša vozila zavarovana, vendar pa s poškodbo našega vozila ali objektov nastanejo tudi drugi stroški, ki ga nobeno zavarovanje ne pokrije. Morda ste poškodovali kakšno arhitekturno vrednost, morda pa samo naš kombi. Zavedati se morate, da ste nam s tem povzročili določen izpad dohodka, ki ga tudi zavarovalnice niso pripravljene kriti, zato želimo, da so vam naši nasveti za varno vožno v pomoč.

Zelo bomo veseli, če si boste prebrali te nasvete za vožnjo, ter potem s svežim ali pa obnovljenim znanjem krenili na pot, kjer vas vedno čakajo določeni zahtevni Manevri.